Ukens meglerprofil - Kurt Fridtjof Buck

Navn: Kurt Fridtjof Buck

Arbeidssted: Eiendomsmegler 1

Stilling: Regionsjef

Hvordan havnet du i meglerbransjen?

Jeg bestemte meg allerede da jeg gikk på videregående at jeg ville bli eiendomsmegler. At det var den korteste utdanningen på BI og jeg kunne komme raskt ut i næringslivet var ikke noe minus.

Hva er det beste med jobben din?

At jeg i stor grad kan styre hva jeg prioriterer, at jeg kan jobbe så mye jeg vil, og at jeg raskt kan måle resultatene av innsatsen min. For meg har det alltid vært motiverende at en ekstra innsats gir målbare resultater.

Hvilket inntrykk tror du folk sitter igjen med etter å ha møtt deg?

Dette er en vi kan stole på.

Hvis du skulle jobbet med noe helt annet, hva ville det vært?

Jeg er kreativ og nysgjerrig på alt som er nytt, så jeg ville kanskje jobbet med startup selskaper. Alternativt ville jeg drevet bilverksted med fokus på restaurering av veteranbiler.

Hva gjør du for å koble av?

Da fisker jeg laks, binder fluer eller trener. De to første er jeg ganske god til 😊

Har du noen dårlige sider?

Jeg er veldig utålmodig og så samler jeg på ting. Mynter, fluesneller, splitcane stenger og biler.

Hva er meglerbransjens største utfordring?

Overetablering og manglende lønnsomhet i det korte bildet, utvanning av kvalitet og svekket omdømme i et lengre bilde.

Hvis du var leder i NEF Ung, hva ville opptatt deg?

Bransjens fremtidige evne til å stå på egne ben.

Hva er avgjørende for at NEF Ung-prosjektet skal lykkes?

Det blir litt filosofisk, men NEF Ung må stå for noe. Det må tilføre noe av verdi for sine medlemmer, utover alt det NEF allerede tilbyr.

Hva er dine beste tips/råd til unge meglere og fullmektiger?

Jobb hardt. Det er en klar sammenheng mellom resultat og innsats i bransjen vår. Husk å samle på fornøyde kunder. Anbefalinger er beste veien til nye oppdrag. Prøv å lære av de beste du har rundt deg. Se hvordan de bruker tiden sin. Tid er knapp faktor.

Hvordan utøves megleryrket i 2030?

Mye som i dag, men vi vil ha etablert et bredere produktspekter. Fra light til fullservice. Teknologi vil i større grad støtte eiendomsmeglerne og forbrukerne i bolighandelen, men vi vil fremdeles handle med det samme mangfoldet av boliger og mennesker.

Publisert: 25.10.19

Les mer

NEF Ung logo