Unge meglere starter eget kontor i Bergen

Hvem kom med ideen? Og hvordan går dere frem for å begynne?

Vi hadde alle et ønske om å starte noe som var vårt, noe eget. Det er en drøm vi alle har hatt. Nå er dette en realitet og vi er så glade som har fått denne muligheten. Samtidig er vi veldig klar over følgende: Det er nå arbeidet begynner og vi skal gjøre alt vi kan for å lykkes. Det kommer til å bli krevende, men vi er sikre på at vi kommer til å lykkes!

Vi ønsket å bli en del av Nordvik. Verdiene, kvalitetsfokuset og de fremoverlente digitale løsningene passer oss som meglere og vi vet at det vil passe perfekt i et kvalitetsbevisst marked som Bergen.

Vi har samarbeidet tett med Nordvik for å tilpasse konseptet til verdens beste by! Vi er tross alt Norges nest største by og denne byen fortjener et så godt konsept som dette.

Vi har nå sikret oss et fantastisk kontor der vi enkelt vil være tilgjengelig for våre kunder. Kontoret vil være i sentrum, og der vil vi jobbe oss utover Bergen og omegn.

Da dialogen om Nordvik startet var det eneste målet mitt å samle de aller dyktigste meglerne i bransjen. Navnene Kaisa, Hanne og Robert kom umiddelbart! For meg er det viktig at de deler mine verdier, har høy kompetanse og alltid er villig til å strekke seg langt for sine kunder. Sammen utfyller vi hverandre ekstremt bra.

Hanne er et fyrverkeri av et menneske og gir alltid det lille ekstra i enhver situasjon. Kaisa er den dyktigste jeg kjenner på presentasjoner av bolig som skiller seg ut i bransjen og har et sjeldent øye for detaljer. Robert er tungt faglig dyktig og har bred erfaring innen bruktboligsalg og prosjektmegling. Det vi alle har til felles er at vi har levert over flere år på et skyhøyt nivå.

Hvordan fordelte dere roller og valgte lokasjon?

Rollefordelingen kom veldig naturlig. Alle er satt i posisjoner der deres beste egenskaper fremmes og at samtlige bidrar til å skape en unik salgskultur. Robert får da naturligvis rollen som daglig leder og fagansvarlig. Det ligger mye mer bak et boligsalg enn nydelige bilder og en fantastisk presentasjon. Det er en stor faglig jobb som ligger i bunnen av hvert salg og Robert sin jobb blir å sørge for at vi som meglere er kundens sikkerhetsnett. Slik sørger vi for både fornøyde kjøpere og selgere.

Vi damene har alltid levert på et høyt nivå og skal fortsette med dette i Nordvik.

Karoline og Hanne har ansvar for salgslederrollen. Å være salgsleder i et foretak innebærer å motivere, inspirere og sørge for at alle ansatte i Nordvikstallen leverer på et nivå vi kan være stolte av og som representerer Nordvik godt utad.

Kaisa er naturlig vår kvalitets- og opplæringsansvarlig. Vi i Nordvik har et klart konsept om at alle boliger vi legger ut i markedet skal skille seg ut, fremmes på best mulig måte og at vi som meglere skal dra mest mulig oppmerksomhet til hver bolig.

Lokasjon er noe av det vi har brukt mest tid på. Dette er ikke bygget på tilfeldighet, men for oss er det viktig at vi tilrettelegger for at vi er tilgjengelige, synlig og at terskelen for en boligprat er lav. Vi skal serve hele Bergen og omegn. Da er Bergen sentrum, hjertet av byen vår et naturlig valg for lokasjon.

Hvilke konsekvenser vil det få at gjengen er så ung?

Tross vår alder har vi allerede lang fartstid i bransjen. Vi ser at de kontorene med et ungt salgsmiljø er de som leverer best resultater til sine kunder. Bransjen har endret seg enormt de siste årene. For oss er ikke meglingen en jobb, men en livstil. Dermed kan vi være der for kundene våre gjennom absolutt hele prosessen. Dette er noe vi ser våre kunder setter enormt stor pris på. En eiendomsmegler skal forvalte formuen din, derfor blir valget av megler som ivaretar dine interesser essensielt.

Vi er unge, vi er sultne, vi er villige til å jobbe døgnet rundt for at våre kunder skal få gode resultater. Denne energien vil man ikke se på samme måte i et eldre meglermiljø. Til sammen har vi over 25 års fartstid i eiendomsmeglerbransjen og er godt rustet til å ivareta våre kunder både faglig og kvalitetsmessig. Vi ser også at vi oppnår svært gode resultater gjennom innsatsen vi legger for dagen.

Tryggheten med å ha en kompetent kjedeledelse i Nordvik har for oss vært veldig viktig i en oppstartsfase. De sørger hele tiden for at vi er i tet med utviklingen i en bransje som er i stadig endring.

Hvor tøft blir den første perioden, og hvordan skal dere vinne markedsandeler?

Vi er godt forberedt på den første perioden vi går inn i. Alle har sterke navn i bransjen og har mange tidligere kunder som vil være gode ambassadører for oss. Vi har et ekstremt høyt fokus på sosiale medier som vi mener er fremtiden for kundekontakt og markedsføring. Vi anbefaler alle våre kunder og generelt alle som er interessert i å følge med på boligmarkedet, interiør, trender og få inspirasjon til eget boligsalg og boligkjøp å følge oss på Nordvikbergen på Facebook og Instagram. Synlighet er viktig fra starten. Vi skal fortsette å gjøre den gode jobben vi gjør for våre kunder hver dag med en lekker innpakning og profil via Nordvik Bergen.

Hvilke ambisjoner har dere på kort- og langsikt?

Vi skal vokse til et solid og sterkt sentrumskontor i første omgang. Vi selger pr. dags dato i alle bydeler og har et bredt markedsområde som vi etter hvert vil dekke med flere kontorer. Grunnet vår lokalkunnskap her i Bergen har vi fått enerett på hele Bergen og omegn. Det vil si at vi sørger for at alle utvidelser og nye kontorer vil være av svært høy kvalitet.

Hva kan gå galt? Hva gjør at dere tør å satse på noe helt nytt?

Vi har svært god tro på konseptet og er trygg på at de neste årene vil bli fantastiske. Vi har alle god erfaring i Bergensmarkedet, det som kan ta tid er å gjøre Bergen ordentlig kjent med Nordvik! Vi føler på mange måter at vi ikke satser på noe nytt, men gir Bergen et godt etablert konsept. Bergensmarkedet er åpen for god kvalitetsmegling, og vi ser tydelig at Bergen har et behov for den type tjeneste vi er klare for å levere.

Hvilke råd vil dere gi til unge meglere som drømmer om å starte noe eget?

Det viktigste er å ha kompetansen og erfaringen på plass før man starter. eglerbransjen er tøff, men det vil alltid være plass til deg som har store ambisjoner og som har gjennomføringsevnen i bunn.

Når det kommer til direkte råd: aldri slutt å tilegne deg kunnskap, lever 100% kvalitet i alle ledd til enhver tid. Dermed får du fornøyde kunder, som igjen anbefaler deg videre. Det som skiller en middels megler og en svært dyktig megler vil alltid være hvor mange timer man legger ned i arbeidet og hvor langt man er villig til å strekke seg for kundene sine.

Det viktigste er å tørre å satse på seg selv. Aldri gi opp. Hent inspirasjon fra de beste du vet og gi alltid det lille ekstra.

Det aller viktigste er at man starter opp sammen med personer med like grunnverdier, motivasjon og som utfyller hverandre. Den kombinasjonen av mennesker vi har satt sammen er en suksessoppskrift og vi skal virkelig levere noe som Bergen aldri har sett makan til. Vi håper å se flere unge kvinner, som tør å satse i fremtiden.

Publisert: 01.03.2020

Les mer

NEF Ung logo