Eiendomsbransjen har lenge fulgt med på den teknologiske utviklingen, deriblant hvordan maskinlæring kan bistå arbeidsprosesser. Enkelte meglerforetak har i lengre tid hatt egne innovasjonsavdelinger og spesielt større bransjeaktører som besitter mye eiendomsdata er tett på utviklingen.
Nå som AI er i vinden, kan også unge meglere dra fordeler av å utforske hvordan de kan bruke AI i sin hverdag.
Vi har tidligere sett på fordelene av å benytte sosiale medier til personal branding, og her kan AI også bistå.
Utfordringen med personal branding på sosiale medier er å opprettholde en stabil produksjonsflyt i en hektisk arbeidshverdag.
Her kan AI være til gode hjelp ved å både kunne bistå med å lage og publisere innlegg på online kanaler.
Christian Ro Heuch, IT- og medieansvarlig i NEF Ung studerer master i entreprenørskap, og kommer med en oppfordring til unge meglere:
"Jo tidligere unge i bransjen adopterer de digitale hjelpemidlene, jo mer verdi kan de skape for seg selv og sine kunder».
Hvis du ønsker å lære ytterligere om utviklingen i bransjen, anbefaler vi alle unge å delta på NEF sin årlige proptech konferanse.